Schriftelijke inspectie Arbozorg

In juli 2018 hebben wij een cliënten bijeenkomst  georganiseerd met als onderwerp  de nieuwe Arbowet. Volgens deze nieuwe Arbowet zijn werkgevers onder andere verplicht om een basiscontract af te sluiten met een Arbodienst. Tevens dient een werkgever de arbeidsrisico’s te inventariseren en een plan van aanpak te maken om die risico’s te voorkomen of te beperken en dient er een preventiemedewerker te worden aangewezen.

 

Inmiddels heeft de Inspectie Sociale Zaken en Werkgelegenheid een aantal bedrijven geselecteerd voor een schriftelijke inspectie om dit te controleren en vraagt bovenstaande gegevens op.

Indien u, als werkgever, niet kunt voldoen aan deze eisen dan wordt dit gezien als een overtreding van de Arbeidsomstandighedenwet en worden er boetes opgelegd die aanzienlijk zijn.

 

Mocht u dit nog niet geregeld hebben dat is het van belang dat u dit zo snel mogelijk in orde gaat maken.

 

Voor meer informatie kunt u natuurlijk contact met ons opnemen. Wij helpen u graag verder!